شیوه های بکارگیری نیروی انسانی در جهت عدالت آموزشی نیازمند بازنگری است
- شناسه خبر: 2411
- تاریخ و زمان ارسال: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۱
- بازدید : 3690
- نویسنده: جاوید کاظم پور
دادرس محمدی مدیر آموزش و پرورش ورزقان در تعریف از تضمین فرصت های یادگیری عادلانه و اینکه چه سهمی برای ایجاد دسترسی به خدمات آموزشی و چه میزان سهم به توزیع کیفیت در برنامه های آموزشی اختصاص یافته می توان گفت: بسته به تنوّعزیستبومها و اقلیمهای جغرافیایی و ترکیب و توزیع جمعیت متفاوت و متغیّر میباشد و برای ارتقاء این شاخصها، ناگزیر از تمرکز زدایی هستیم به این دلیل که تمرکزگرایی اساسیترین مانعِ تضمین فرصتهای یادگیری عادلانه است.
نظام تعلیم و تربیت کشور برخلاف تاکید بر شعار تمرکززدایی در سالهای اخیر، در عمل توفیق چندانی کسب نکرده است و این مسئله در مناطق محروم نمود بسیار چشمگیری دارد و با توجه به این که ایجاد دسترسی به خدمات آموزشی، پیشدرآمد و پیشنیازِ توزیع کیفیت در برنامههای آموزشی است، طبعاً از اهمیت بیشتری در تضمین فرصتهای یادگیری عادلانه برخوردار است و ایجاد این دسترسی، در منطقه ما از یک طرف به دلیل محدودیتهای اقلیمی و ترکیب و توزیع نامتناسب جمعیت و از طرف دیگر به جهت اعمال محدودیتها و تعریف نرمهای آماری برای ایجاد و استمرار کلاسها و مدارس، با چالشها و موانع عدیدهای مواجه میباشد و رفع این موانع، مستلزمِ بازنگری در طرح و برنامههای ابلاغیِ متمرکز و اصلاح عوامل بازدارنده تحقق پوشش تحصیلی است.
/انتهای پیام