گفتوگو با «کاکا میکاییل» چهره شناختهشده عزاداریهای ورزقان
- شناسه خبر: 4160
- تاریخ و زمان ارسال: 26 ژوئن 2026 ساعت 04:01
- بازدید : 520
- نویسنده: جاوید کاظم پور

برای آشنایی بیشتر با این چهره مردمی و پاسخ به پرسشهایی که این روزها برای بسیاری از مخاطبان مطرح شده، گفتوگویی با کاکا میکاییل انجام دادیم؛ مردی که سالهاست در صف نخست عزاداریهای محرم ورزقان حضور دارد و تصاویر عزاداری او این روزها بیش از گذشته مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.
انعکاس ورزقان: نخستین سؤالی که برای بسیاری از مخاطبان مطرح است، درباره پوشش خاص شماست. چرا همیشه از این نوع لباس استفاده میکنید؟
کاکا میکاییل: دلیل اصلی به شغل و سبک زندگیام برمیگردد. از کودکی علاقه زیادی به اسب و اسبسواری داشتم و بعدها به خرید و فروش اسب پرداختم. همان زمان به این نوع پوشش عادت کردم و امروز دیگر تغییر آن برایم سخت است. البته شغل اصلی من تعمیر تراکتورهای قدیمی، یا همان «رومان» است؛ کاری که با عشق انجام میدهم، هرچند امروز تعداد این تراکتورها بسیار کمتر از گذشته شده است.
انعکاس ورزقان: مردم ورزقان شما را با لقب «کاکا میکاییل» میشناسند. خودتان چه نظری درباره این لقب دارید؟
کاکا میکاییل: نظر خاصی ندارم. در خیلی از جاها افراد را با لقب صدا میکنند. مردم ورزقان هم سالهاست به من «کاکا» میگویند و خودم هم به این اسم عادت کردهام. حالا انگار دو اسم دارم؛ یکی میکاییل و دیگری کاکا میکاییل.
انعکاس ورزقان: نوع عزاداری شما با دیگر عزاداران تفاوت دارد. دلیل این سبک چیست؟
کاکا میکاییل: من خودم را سرباز امام حسین (ع) میدانم. تا جایی که یادم میآید، هیچ سالی عزاداری ماه محرم را ترک نکردهام. به دلیل قد نسبتاً بلندی که دارم، معمولاً در صف اول و بهعنوان سردسته هیئت حضور داشتهام. محبت مردم ورزقان همیشه شامل حال من بوده و از این بابت شرمنده لطفشان هستم. حتی ریشسفیدان شهر نیز در مراسم عزاداری مرا برای سردستگی انتخاب میکنند که این برایم افتخار بزرگی است.
انعکاس ورزقان: فیلمهای عزاداری شما این روزها به پربازدیدترین ویدئوهای فضای مجازی تبدیل شده است. از این موضوع ناراحت نشدید؟
کاکا میکاییل: بله، در جریان هستم. خودم در فضای مجازی فعالیتی ندارم، اما دوستان و بستگان بارها با من تماس گرفته و درباره انتشار این فیلمها صحبت کردهاند. خدا شاهد است که ذرهای ناراحت نشدهام؛ چون برای مولایم امام حسین (ع) عزاداری میکنم و برایم مهم نیست در فضای مجازی چه میگویند. نیت من فقط ادای ارادت به سیدالشهدا (ع) است.
/انتهای گفتوگو









